Borůvkový kopeček: Jak vznikl a kdo je kdo?

Nedávno jsme hodily do pléna dotaz, na jaké téma bychom měly napsat další článek. Překvapivě téměř nikoho nezajímala kosmetika. 😀 Zato jsme obdržely několik námětů, abychom napsaly článek o sobě, o našem podnikání nebo o tom, jak vlastně náš obchůdek vznikl. Tak jo, pokusím se to dnes nějak shrnout.

JAK SE ZRODIL BORŮVKOVÝ KOPEČEK?

Psal se rok 2013. Už několik let jsem používala pouze přírodní pečující kosmetiku, ale u dekorativky jsem stále trochu tápala. Opravdu se můžou přírodní značky vyrovnat těm chemickým, z drogerie?

Pak jsem ale jednoho dne objevila minerální kosmetiku Lucy Minerals. Zamilovala jsem se okamžitě. Perfektní přírodní složení, které nedráždilo, ba dokonce léčilo. Jenže Lucy Minerals byla v té době dostupná pouze v USA a v hlavě se mně zrodil nápad. Neuvítalo by Lucy Minerals v ČR více lidí? A tak jsem se rozhodla podělit se o tuto skvělou značku make-upu s ostatními a začala prodávat Lucy Minerals v České Republice.

Zdroj: lucyminerals.com

Tak se zrodil e-shop Blueberry Hill. E-shop s přírodní kosmetikou nejvyšší kvality, která opravdu funguje a pomáhá.

Jak už asi víte, veškerou kosmetiku pro vás sama pečlivě vybírám a až když projde mým nekompromisním jestřábím okem, přidám ji na e-shop, abyste ji mohli vyzkoušet i Vy.

E-shop jsem nejprve vedla sama, ale s přibývajícími objednávkami bohužel ubylo času, který jsem mohla e-shopu věnovat. Proto jsem si na pomoc povolala tu nejpovolanější – mou sestru! A tak se z e-shopu pomalu začíná stávat rodinný podnik.

 

TEN DĚLÁ TO A TEN ZAS TOHLE

Možná by vás zajímalo, co která z nás dělá, kdo balí vaše balíčky nebo s kým komunikujete, když nám napíšete zprávu na FB.

Co dělá výhradně jen Kristi?

  • Komunikuje s vámi na instagramu.
  • Má na starosti administraci e-shopu.
  • Řeší vše ohledně reklamy.

 

 

Na co je specialista Liduš?

  • Balí vaše balíčky.
  • Má na starosti sklad.
  • Často s vámi komunikuje po e-mailu a na Facebooku.
  • Píše popisy produktů.

 

A pak jsou tu samozřejmě činnosti, které děláme obě dvě, a v daný okamžik ji udělá ta z nás, která se k ní dostane dříve nebo která má zrovna větší chuť do práce. 🙂

  • Komunikace po e-mailu
  • Objednávky zboží
  • IG a FB příspěvky
  • Focení produktů
  • Psaní článků

PEČENÍ HOLUBI NÁM DO HUBY (ZATÍM) NELÍTAJÍ

A jak že je to s tím naším podnikáním? Když jsem e-shop zakládala, neměla jsem ani já, ani ségra, v této oblasti žádné znalosti nebo zkušenosti. Já jsem pracovala v korporátech a ségra v jednom velkém oděvním řetězci. Všechno jsme dělaly intuitivně a ke každému většímu rozhodnutí jsme dospěly postupně. Zkrátka, až přestala být v určité oblasti situace neúnosná, pochopily jsme, že je čas se posunout dále.


Také jsme ale bohužel pocítily to, že když máte zanedbatelný obrat a uděláte něco špatně, moc vás to nebolí. Jenže jak postupně rostete, zjišťujete, že každý neuvážený krok bolí víc a víc. A nedávno jsme se, bohužel, dopracovaly do bodu, kdy jsme pár takových chyb udělaly.

No, řeknu vám, byly jsme obě slušně demotivované. Představa, že e-shopu a všemu kolem věnujete 150% svého volného času, neberete si z něj ani jedna žádnou výplatu (ano, čtete správně) a nemáte peníze ani na zaplacení základních věcí, nás přivedla k myšlence, zda by nebylo lepší se na vše vykašlat a žít život, jako všichni ostatní. Já bych chodila jen do jedné práce (jo, při e-shopu mám normální zaměstnání) a ségra by byla 100% mámou na mateřské.

Jenže zahodit tolik let práce, úsilí a zkušeností? Vzdát se toho, co nás baví a prodat e-shop někomu úplně cizímu? To si nedokážeme představit!

A tak jsme začaly hledat cesty, kde bychom se mohly ještě zlepšit.

Přihlásila jsem se ke zkušené e-shopařce na workshop ohledně finančního plánování a myslela jsem si, že se dozvím konečně NĚCO, co mi celou dobu unikalo a na základě čeho začnu od zítřka vydělávat miliony. Ano, tušíte správně, nic takového jsem se nedozvěděla. 🙂 Ale i tak jsem na tomto setkání pochytila několik zajímavých informací, které jsem začala ihned aplikovat do praxe a zdá se, že fungují.

Takových setkání jsem pak ještě absolvovala několik a zjistila jsem, že učit se od zkušenějších je super věc. A že neexistuje jedna univerzální rada k úspěchu. Každé podnikání je jiné a každý má klíč k úspěchu někde jinde. Je zkrátka potřeba si uvědomit, v čem jsem lepší, než ostatní, a na tom dále pracovat.

Takže makáme dál a věříme, že účelem naší poslední krize nebylo dostat nás na kolena, ale že to byla cesta k tomu, abychom si uvědomily, že je potřeba začít dělat některé věci jinak.

_______________________________________________________________________________

Doufám, že nakouknout „pod pokličku“ Borůvkového kopečku nebyla totální nuda a omlouvám se všem, kterým jsem vzala iluzi o dokonale fungujícím, profesionálním e-shopu, ve kterém miliony tečou proudem. 😀

Kristina
Jsme dvě sestry - Lidka a Kristina. Milujeme kvalitní přírodní kosmetiku a rozumíme jejímu složení. Naučíme vás, jak rozpoznat, které ingredience jsou pro vaši pleť prospěšné, a které vám naopak mohou uškodit. Díky tomu už nebudete muset utrácet zbytečné peníze za nekvalitní přípravky, které nefungují, a často dokonce škodí našemu zdraví. Náš příběh si můžete přečíst zde >>
Komentáře